در این مقاله می‌خواهیم شما را با یکی از سبک‌های بسیار شیک و پرطرفدار در معماری آشنا کنیم که سبک مدرن نام دارد. طراحی مدرن به خانه ظاهری بسیار شیک می‌دهد و از تزئينات دست و پا گیر و تجملات سبک ویکتوریایی در سبک مدرن خبری نیست. به همین دلیل با شرایط کنونی و سلیقه جوانان امروزی بسیار هماهنگ است. امکانات خانه های مدرن باب میل سلیقه‌های مختلف است و از امکانات بسیار زیادی نیز برخوردار هستند. اگر شما هم دوست دارید با خانه‌های مدرن و ویژگی‌های آن‌ها آشنا شوید تا انتهای مقاله با ما بمانید.

خانه مدرن
خانه مدرن

فهرست

تعریف خانه مدرن و امکانات آن

اینکه خانه مدرن به چه خانه‌ای می‌گویند و چه سبک چیدمانی برای آن مناسب است سوال افراد زیادی است. یکی از مواردی که باعث افزایش علاقه افراد به سبک مدرن شده است امکانات خانه های مدرن است. همچنین تبلیغات بسیاری که در فضاهای مجازی و سایر فضاهای تبلیغاتی درباره ویژگی‌ها و زیبایی‌های خانه‌های مدرن مشاهده می‌شود نیز به میزان محبوبیت این سبک افزوده است.

اگر بخواهیم به ویژگی‌های خانه‌های مدرن بپردازیم باید به فضاهای باز اشاره کنیم. مهمترین ویژگی در خانه‌های مدرن که به مشخصه اصلی این سبک نیز بدل شده است طراحی داخلی باز بدون دیوارهای مزاحم و تفکیک کننده‌های فضا است. در این سبک از رنگ‌های روشن استفاده می‌شود و در کنار آن از اکسسوری‌های زیبا برای تزئین فضا استفاده می‌شود.

در چیدمان فضا نیز از مبلمان مدرن که نقطه مقابل مبلمان کلاسیک است استفاده می‌شود. مبلمان مدرن برخلاف مبلمان کلاسیک که بر بزرگنمایی تمرکز دارد بر اصول و قواعد سادگی متمرکز است و از هر گونه تجمل به دور است. در چیدمان مدرن معمولا از خطوط افقی و عمودی استفاده می‌شود. هر چیز غیر ضروری از چیدمان حذف می‌شود و بیشتر از فلز، شیشه و چوب در دکوراسیون مدرن استفاده می‌شود.

اصلی ترین نکات امنیت مجتمع های مسکونی
نرم افزار ساختمان

پنتری آشپزخانه (انبار مواد غذایی)| امکانات خانه های مدرن

در خانه‌‌های مدرن برای نگهداری بهتر مواد غذایی فضایی در آشپزخانه طراحی می‌شود که به آن پنتری می‌گویند. اگر بخواهیم واژه پنتری را معنی کنیم می‌توانیم واژه گنجه را برای آن در نظر بگیریم. ریشه این کلمه به زبان فرانسه برمی‌گردد. کلمه pan در فرانسه به معنی نان است و در زمان‌های گذشته مردم عادت داشتند نان، کیک و انواع بیکن را در گنجه‌هایی به دور از گرما برای مدت طولانی نگهداری کنند.

طراحی این فضا که یکی از امکانات خانه های مدرن است به خلاقیت طراح بستگی زیادی دارد. در طراحی این فضا می‌توانید از انواع قفسه و شلف نیز استفاده کنید. در این قسمت از فضای آشپزخانه می‌توانید فضایی برای قرار گرفتن انواع نوشیدنی نیز طراحی کنید و با یک نورپردازی زیبا جذابیت بیشتری به این فضا ببخشید.

همچنین قرار دادن وسایلی مانند قهوه‌ساز، ساندویچ میکر، همزن برقی، آب‌میوه گیری و وسایل مانند آن می‌تواند در مدیریت فضای آشپزخانه به شما کمک کند.

در واقع پنتری به انبار آشپزخانه معروف است و در خانه‌های مدرن نیز جای خودش را در طراحی باز کرده است. در این فضا مواد غذایی که فاسد نمی‌شوند مانند انواع حبوبات، برنج، کنسروها، غلات، مواد شوینده و … را که برای نگهداری نیازی به یخچال ندارد را قرار می‌دهند. به این شکل هم از فضا استفاده بهینه می‌شود و هم دسترسی به این مواد راحت‌تر است.

پنتری آشپزخانه
پنتری آشپزخانه

تجهیزات هوشمند

یکی از مواردی که در طراحی خانه‌های مدرن به کار می‌رود هوشمند سازی خانه‌های مدرن است. استفاده از تجهیزات هوشمند برای سیستم روشنایی، سیستم‌‌های گرمایشی و سرمایشی کنترلی و سیستم‌های حفاظتی مواردی از این دست است.

سیستم‌هایی که برای هوشمند سازی منازل مدرن مورد استفاده قرار می‌گیرند در دو دسته بندی فرستنده و گیرنده قرار دارند. سیستم‌های گیرنده همان‌طور که از نامشان پیدا است وظیفه گرفتن اطلاعات و ارسال آن به کاربر را دارند. بخش فرستنده نیز مسئول حفاظت از فضای منزل است.

یکی از امکانات خانه های مدرن در بخش هوشمند سازی سیستم روشنایی است. این اتصال از طریق یک رله هوشمند انجام می‌شود که توسط یک نرم افزار که روی گوشی موبایل وصل می‌شود قابل کنترل است. وقتی کار نصب و اتصال سیستم روشنایی هوشمند انجام شد کاربر می‌تواند از هر فضایی اقدام به کنترل روشنایی منزل خود نماید. انواع مختلفی از این سیستم‌های کنترل روشنایی در بازار موجود است. برای مثال کنترل روشنایی ساده، کلید دیمر، استفاده از سنسورهای حرکتی برای روشنایی، سیستم‌‌های روشنایی مبتنی بر حضور افراد و سیستم‌های مبتنی بر شبکه مثال‌هایی برای این مورد است.

در مورد سیستم‌های سرمایش و گرمایش هوشمند که در اکثر خانه‌‌های مدرن مشاهده می‌شود می‌توان به مواردی مانند ترموستات فنکوئل و ترموستات گرمایش از کف اشاره کرد. سیستم‌های کنترل دسترسی نیز از دیگر مواردی هستند که جزو امکانات خانه های مدرن محسوب می‌شوند. به این شکل شما می‌‌توانید امنیت منزل مسکونی خود را بالا ببرید.

 این سیستم‌ها دارای دسته بندی‌های مختلفی هستند که شامل سیستم‌های کنترل دسترسی اختیاری (DAC)، سیستم‌های کنترل دسترسی اجباری (MAC)، سیستم‌های کنترل مبتنی بر نقش، سیستم‌های کنترل بر پایه مشخصات افراد، سیستم‌های کنترل بر پایه تاریخچه، سیستم‌های کنترل بر پایه سازمان و در نهایت سیستم‌های کنترل بر پایه قانون اشاره کرد.

تجهیزات هوشمند
تجهیزات هوشمند

کلوزت روم (رختکن)

یکی دیگر از مشخصات خانه‌‌های مدرن کلوزت روم یا همان رختکن است که به اتاق لباس هم معروف است. در خانه‌های مدرن فضایی برای کلوزت روم در نظر گرفته می‌شود که سرتاسر کمد است و برای قرارگیری لباس و کیف و کفش طراحی می‌شود. معمولا شامل یک آینه بزرگ قدی و یک صندلی برای نشستن است. نورپردازی بسیار خوبی هم برای این قسمت از خانه در نظر می‌گیرند.

در کشو‌هایی که در این فضا طراحی و ساخته می‌شود فضایی برای قرار دادن انواع کروات، عینک،‌ ساعت و … در نظر گرفته می‌شود. شما می‌توانید به طور اختصاصی و سفارشی هر چیزی که می‌خواهید را به طراح بگویید تا در طراحی این فضا در نظر گرفته شود. رعایت کردن استاندارد در طراحی کلوزت روم بسیار مهم است. فضایی که برای این کار در نظر می‌گیرید باید متناسب با متراژ کلی ساختمان در نظر گرفته شود. اگر کلوزت روم خیلی کوچک در نظر گرفته شود کاربرد کمی خواهد داشت.

شما می‌توانید یک کلوزت روم ساده یا شیک طراحی کنید. بسته به میزان بودجه‌ای که می‌خواهید برای این کار صرف کنید طراحی کلوزت روم شما متفاوت خواهد بود.

کلوزت روم
کلوزت روم

لاندری (رختشورخانه)| امکانات خانه های مدرن

امکانات خانه های مدرن بسیار گسترده است و یکی از مهمترین آن‌ها لاندری است. این فضا مخصوص قرار گرفتن ماشین لباسشویی است و می‌توانید خشک‌کن هم در این فضا قرار دهید. همچنین قفسه بندی نیز برای قرار دادن پودر ماشین و نرم کننده لباس و موارد اینچنینی معمولا در لاندری در نظر گرفته می‌شود. در بعضی از لاندری‌ها اتو و میز اتو نیز موجود است تا تمام کارهای مرتبط با شستشوی لباس در همین فضا انجام شود. به این شکل هم فضای مشخص و جداگانه‌ای برای کار شستشوی لباس‌ها دارید و هم جای ماشین لباسشویی در آشپزخانه به کابینت تبدیل می‌شود و استفاده بیشتری از فضای آشپزخانه خواهید داشت.

امکانات خانه های مدرن
لاندری

آتریوم (گلخانه)

یکی دیگر از فضاهای جذاب در خانه‌‌های مدرن که حال و هوای بسیار ویژه و زیبایی به منزل می‌بخشد در نظر گرفتن آتریوم یا گلخانه است. قرار دادن گلدان‌‌هایی با سبک مدرن و استفاده از گل‌های آپارتمانی می‌تواند چیدمان منزل شما را بسیار زیباتر جلوه دهد.

آتریوم
آتریوم

مستر روم (اتاق خواب اصلی)

اتاق مستر یکی از آن مواردی است که افراد زیادی خواهان آن هستند و از جمله امکانات خانه های مدرن به شمار می‌رود. وجود سرویس بهداشتی در اتاق خواب باعث می‌شود تا شما دسترسی بسیار راحت‌تری به سرویس پیدا کنید. همچنین این سرویس به طور خاص مخصوص شما خواهد بود و دسترسی سایر افراد به آن کاملا محدود می‌شود. این مورد از نظر حفظ بهداشت شخصی نیز بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد. البته وجود مستر در اتاق خواب به اندازه اتاق بستگی دارد و در اتاق خواب‌های کوچک قابل اجرا نیست.

به همین دلیل معمولا در هنگام طراحی متراژ یک اتاق را بزرگ‌تر در نظر می‌گیرند تا امکان قرار دادن سرویس در اتاق مهیا شود.

مستر روم
مستر روم

گست روم (اتاق خواب میهمان)

اگر بخواهیم به یکی از ویژگی‌های خاص در خانه‌های مدرن بپردازیم باید به اتاق مهمان یا گست روم اشاره کنیم که در دسته بندی امکانات خانه های مدرن جای دارد. در خانه‌هایی با متراژ زیاد معمولا یک اتاق را برای مهمان در نظر می‌گیرند که شامل سرویس بهداشتی نیز است. این اتاق شامل یک تخت دونفره و یک میز توالت است و برای مهمانانی که می‌خواهند چند روزی را پیش شما اقامت داشته‌ باشند به کار می‌رود. این اتاق معمولا مستر است و از یک سرویس کوچک و زیبا برای این اتاق استفاده می‌شود.

گست روم
گست روم

حمام، استخر و سونا| امکانات خانه های مدرن

اکثر خانه‌‌های مدرن امکانات رفاهی زیادی دارند که یکی از آن‌‌ها وجود استخر و سونا در ساختمان است. اگر خانه مدرنی که قصد زندگی در آن را دارید در یک آپارتمان یا برج قرار دارد استخر و سونای آن برای تمام اهالی خواهد بود. اما اگر منزل شخصی دارید استخر و سونا نیز مخصوص خودتان است و می‌توانید هر طور که مایل باشید آن‌ را طراحی کنید.

در هر صورت وجود حمام برای استخر و سونا ضروری است. استخر‌ها می‌توانند به صورت سرپوشیده یا روباز طراحی شوند و این بستگی به نظر شخصی صاحب ملک دارد. در استخر‌های روباز معمولا از سطوح غیر هندسی استفاده می‌شود تا ظاهر زیباتری ایجاد کند. معمولا برای کف استخر از کاشی‌های فیروزه‌ای رنگ استفاده می‌شود که زیبایی بی‌نظیری به استخر می‌بخشد. قوانین مربوط به ساخت استخر نیز باید کاملا رعایت شود که شامل عمق استخر و فاصله آن از ساختمان است.

سیستم تهویه هوا

سیستم تهویه هوا در خانه‌های مدرن جایگاه ویژه‌ای دارد و از امکانات خانه های مدرن به شمار می‌رود. یکی از انواع سیستم‌های تهویه هوا نوع هوشمند آن است که شامل تهویه مستقل و تهویه مرکزی می‌شود. انواع چیلر و برج‌های خنک‌ کننده در دسته سیستم تهویه مرکزی قرار دارند و سیستم‌های دیگری مانند کولرهای آبی و گازی، مینی چیلرها و داکت اسپیلت‌ها در دسته سیستم‌های مستقل هستند.

این سیستم‌ها که شامل نگهدارنده هوا، کمپرسور، سنسور تهویه کننده و ترموستات هوشمند هستند در تمام خانه‌های مدرن به کار می‌روند. انتخاب نوع این سیستم‌ها بسته به میزان بودجه، محل قرار گیری ساختمان،‌ میزان آفتاب‌گیر بودن فضای ساختمان، بررسی امکان ادغام با سایر سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی به کار رفته در ساختمان و بررسی امکان نصب است.

سیستم تهویه هوا
سیستم تهویه هوا

اینترنت اشیاء در خانه های لوکس

از دیگر مواردی که می‌توان به عنوان امکانات خانه های مدرن به آن اشاره کرد اینترنت اشیاء در خانه‌های لوکس است. به دلیل وجود تراشه‌های ارزان کامپیوتری و وجود شبکه‌های بی‌سیم استفاده از اینترنت اشیا به راحتی امکان پذیر است. استفاده از چراغ‌های هوشمند و سیستم‌های کنترل از راه دور برای سرمایش و گرمایش نمونه‌هایی از اینترنت اشیا است.

اینترنت اشیاء
اینترنت اشیاء

تاثیر امکانات مدرن بر قیمت خانه

یکی از مواردی که بر قیمت خانه‌های مدرن تاثیر می‌گذارد امکانات به کار رفته در خانه است. هر چه خانه به امکانات بیشتری مجهز شود مسلما قیمت بالاتری هم خواهد داشت. اکثر علاقه‌مندان به سبک مدرن عاشق استفاده از سیستم‌های هوشمند در منزل هستند و این موارد می‌تواند قیمت نهایی خانه را بالا ببرد.

{ در ادامه بخوانید: اهمیت کابینت در دکوراسیون آشپزخانه و انواع نماهای مدرن ساختمان و چک لیست وظایف مدیر ساختمان شامل چه مواردی است؟ }

نحوه یافتن خانه مدرن برای خرید| امکانات خانه های مدرن

برای پیدا کردن خانه‌های مدرن می‌توانید از طریق فضای مجازی اقدام به جستجو کنید یا می‌توانید از بنگاه‌های املاک کمک بگیرید. اما یک راه ساده‌تر که می‌تواند کمک بسیار زیادی در پیدا کردن خانه مدرن به شما نماید استفاده از سایت ملکبا است. شما با ورود به این سایت می‌توانید به طور رایگان از این پلتفرم استفاده کنید. همچنین امکان مشاوره با مشاوران املاک نیز برای شما فراهم شده است. این مشاوران املاک خبره و با تجربه می‌توانند به شما در پیدا کردن یک خانه مدرن زیبا و مجهز کمک شایانی نمایند.

نحوه یافتن خانه مدرن
نحوه یافتن خانه مدرن

جمع بندی

امکانات خانه های مدرن بسیار زیاد و متنوع است. شما می‌توانید متناسب با بودجه‌ای که دارید خانه‌ای مدرن با امکانات مد نظرتان تهیه کنید و یک زندگی لوکس و لاکچری را تجربه نمایید. استفاده از تجهیزات به روز در خانه و سیستم‌های کنترلی و هوشمند زندگی را راحت‌تر کرده و نبود وسایل غیر ضروری و استفاده از وسایل کاربردی که مشخصه سبک مدرن است به شما امکان می‌دهد تا بیشتر از فضای منزل استفاده کنید.

این تجربه خوشایند مرهون استفاده از فضاهای باز و وسایل کاربردی است که در کنار تکنولوژی زندگی راحت‌تری را به ارمغان آورده است.

تعریف خانه مدرن و امکانات آن چیست؟

یکی از مواردی که باعث افزایش علاقه افراد به سبک مدرن شده است امکانات خانه های مدرن است. مهمترین ویژگی در خانه‌های مدرن که به مشخصه اصلی این سبک نیز بدل شده است طراحی داخلی باز بدون دیوارهای مزاحم و تفکیک کننده‌های فضا است. در این سبک از رنگ‌های روشن استفاده می‌شود و در کنار آن از اکسسوری‌های زیبا برای تزئین فضا استفاده می‌شود.

پنتری آشپزخانه چیست؟

در خانه‌‌های مدرن برای نگهداری بهتر مواد غذایی فضایی در آشپزخانه طراحی می‌شود که به آن پنتری می‌گویند. اگر بخواهیم واژه پنتری را معنی کنیم می‌توانیم واژه گنجه را برای آن در نظر بگیریم. ریشه این کلمه به زبان فرانسه برمی‌گردد. کلمه pan در فرانسه به معنی نان است و در زمان‌های گذشته مردم عادت داشتند نان، کیک و انواع بیکن را در گنجه‌هایی به دور از گرما برای مدت طولانی نگهداری کنند.

کلوزت روم چیست؟

یکی دیگر از مشخصات خانه‌‌های مدرن کلوزت روم یا همان رختکن است که به اتاق لباس هم معروف است. در خانه‌های مدرن فضایی برای کلوزت روم در نظر گرفته می‌شود که سرتاسر کمد است و برای قرارگیری لباس و کیف و کفش طراحی می‌شود. معمولا شامل یک آینه بزرگ قدی و یک صندلی برای نشستن است. نورپردازی بسیار خوبی هم برای این قسمت از خانه در نظر می‌گیرند.