در صورت تمایل به انتشار آگهی ملکی از نوع آپارتمان/زمین/مغازه/فروشگاه/ویلا/باغچه/… به منظور خریدوفروش/رهن‌واجاره در هر استان و شهر در بخش خیابان پلتفرم ملکبا بخوانید ادامه مطلب را.

فهرست

تعاریف

پلتفرم ملکبا : سامانه آنلاین و یک پارچه ارتباط بین افرادی که در حوزه املاک مشغول هستند پلتفرم ملکبا نامیده می‌شود.

خیابان : بخشی از پلتفرم ملکبا که در آن موارد آگهی‌های ملکی نظیر آپارتمان، زمین، خانه، ویلا و دیگر موارد مشابه که در جهت اجاره، فروش و یا اجاره کوتاه مدت نمایش داده می‌شود.

آگهی : به اطلاعات ملکی با مشخصه های تعریف شده در پلتفرم ملکبا که توسط آگهی دهنده در پلتفرم ملکبا ثبت گردیده و برای مدتی معین در قسمت خیابان نمایش داده میشود.

آگهی دهنده : کاربری که به عنوان مالک، مستاجر و یا نماینده ملکی اطلاعات آن را برای اجاره، فروش و یا اجاره کوتاه مدت در پلتفرم ملکبا منتشر می‌کند و امکان مشاهده آمار بازدید، ارتباط با متقاضی و فعال سازی بسته ها را در آگهی خود داراست.

متقاضی : به کاربری که به قصد اجاره و یا خرید ملک با آگهی دهنده توسط پلتفرم ملکبا در ارتباط قرار خواهد گرفت.

کاربر : تمامی افرادی که در پلتفرم ملکبا عضو شده اند فارق از اینکه آگهی منتشر کرده باشند و یا از امکانات مدیریتی مجموعه استفاده کنند کاربر گفته می‌شوند.

نماینده : شخصی که از طرف مالک یا پلتفرم ملکبا جهت کارشناسی ملک، ارائه بازدید و تدوین و عقد قرارداد به آگهی اختصاص پیدا میکند.

مالک : شخص صاحب حق مالکیت عین و منافع مورد آگهی مالک می‌باشد.

مستاجر : شخص صاحب حق مالکیت منافع مورد آگهی برای مدت مشخص را مستاجر گویند.

موجر : شخص صاحب حق مالکیت عین مورد آگهی را داراست و مالکیت منافع مورد آگهی را برای مدت مشخص به مستاجر واگذار کرده است را موجر گوییند.

ساکن : شخصی که در ملک مورد آگهی سکونت دارد و میتواند مالک یا مستاجر باشد.

ماهر : شخصی که مهارت انجام امور خدماتی را داراست و به درخواست توسط ساکنین و یا مدیر به منظور ارائه و انجام عملیاتی و خدماتی درون پلتفرم ملکبا به مجموعه مرتبط میشود ماهر نامیده میشود.

متخلف : کاربری که از قوانین استفاده از امکانات مدیریت مجموعه در پلتفرم ملکبا سرپیچی کند متخلف نامیده میشود.

بسته : امکاناتی از پلتفرم ملکبا که توسط کاربر خریداری میشود و تا هنگام استفاده در کیف پول کاربر انباشته میشود و پس از اعمال بر روی آگهی از موجودی آن کسر میشود را بسته می‌نامیم.

وب سایت : وب سایت ملکبا به آدرس https://www.melkba.ir و https://www.melkba.com می‌باشد.

وب اپلیکیشن : وب اپلیکیشن پلتفرم ملکبا به آدرس https://bms.melkba.ir و https://bms.melkba.com می‌باشد.

قوانین عمونی استفاده از پلتفرم ملکبا

  1. کلیه اصول و رویه‌های پلتفرم ملکبا منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران، قانون تجارت الکترونیک و قانون حمایت از حقوق مصرف کننده است و متعاقبا کاربر نیز موظف به رعایت قوانین مرتبط می‌باشد.
  2. هرگونه فعالیت در پلتفرم ملکبا از جمله ورود به وب‌اپلیکیشن، مشاهده و مقایسه آگهی های بخش خیابان، استفاده از خدمات ارایه شده توسط ماهرین، ثبت‌نام و استفاده از حساب کاربری، ثبت اطلاعات فایل ملکی و انتشار آگهی جهت اجاره و یا فروش، ثبت درخواست کارشناسی آگهی، استفاده از بسته‌ها و یا هرگونه استفاده از وبسایت و اپلیکیشن پلتفرم ملکبا، به معنای آگاه بودن کاربر از قوانین سایت ملکبا و نحوه استفاده از سرویس‌های آن و پذیرش کامل متن قوانین انتشار آگهی در پلتفرم ملکبا می‌باشد.
  3. حق هرگونه تجدید نظر و به روز آوری قوانین و مقررات انتشار آگهی در پلتفرم ملکبا و همچنین عملکرد و محتوای وبسایت، اپلیکیشن های آن و کارمزد خدمات پلتفرم ملکبا، در هر زمان و بدون اطلاع قبلی، به دلایلی همچون اصلاح و بهبود عملکرد، افزودن يک قابليت جديد و يا اجرای پیشنهادهای کاربران، برای ملکبا محفوظ است.
  4. لازم به ذکر است قوانین و مقررات مندرج در این صفحه، از تاریخ نشر یا بروزآوری آن، از همان لحظه انتشار، قابل اجرا است و جایگزین کلیه توافق‏‌های قبلی محسوب می‏‌شود.
  5. آگهی دهنده میپذیرد که اطلاعات وارد شده به طور کامل و جامع و صحیح ثبت گردیده و هرگونه نقصی در این مورد به عهده شخص ایشان خواهد بود.

تایید آگهی

  1. استفاده از تصاویری که دارای حضور شخص خاص میباشد به هر صورت مورد تایید نمیباشد و لازم به حذف تصویر مذکور میباشد.
  2. در صورتی که داده‌های الزامی جهت انتشار آگهی از عبارات بی معنی استفاده شده باشد مورد تایید نمیباشد و لازم به اصلاح موارد مذکور توسط آگهی دهنده میباشد.
  3. هزینه انتشار آگهی در پلتفرم ملکبا برای هر آگهی مبلع ۲،۵۰۰،۰۰۰ ریال (به حروف دو میلیون و پانصد هزار ریال) میباشد.
  4. مدت زمان انتشار آگهی در خیابان تا انقضای آن یک ماه از تاریخ تایید آگهی میباشد.

استفاده از بسته ها

  1. خرید بسته به معنی افزوده شدن بسته به کیف پول شما خواهد بود و اعمال آن بر روی آگهی توسط شخص آگهی دهنده انجام خواهد شد.
  2. در صورتی که بسته خریداری شده بر روی آگهی اعمال شود امکان بازگشت اعتبار بسته میسر نخواهد بود.
  3. در صورتی که کاربر بسته ای خریداری کرده باشد امکان پس گرفتن و بازپرداخت هزینه بسته به ایشان میسر نخواهد بود.
  4. استفاده از بسته انتشار آگهی به منزله تایید اطلاعات آگهی و نمایش در بخش خیابان در پلتفرم ملکبا میباشد و پس از استفاده از این بسته امکان ویرایش اطلاعات آگهی میسر نمیباشد.
  5. استفاده از بسته بالابر به منزله تازه سازی جایگاه نمایش آگهی در بالاترین بخش نتایج جستجو در خیابان میباشد و این امکان میسر است برای هر گاهی هر تعداد بار که آگهی‌دهنده لازم میداند از آن استفاده کند.
  6. استفاده از بسته نمایش ویژه به منزله نمایش برچسب ویژه بر روی آگهی و نمایش بیشتر آگهی در بخش ویژه های خیابان و صفحه آگهی در پلتفرم ملکبا تا پایان مدت اعتبار انتشار آگهی میباشد.
  7. استفاده از بسته نمایش فوری به منزله نمایش برچسب فوری بر روی آگهی تا پایان مدت اعتبار انتشار آگهی میباشد.
  8. استفاده از بسته ارسال اعلان برای یک آگهی به منزله نمایش یک بار نوتیفیکیشن به صورت عنوان آگهی همراه با لینک آگهی در پلتفرم ملکبا بر روی دستگاه های تمامی کاربران پلتفرم ملکبا که دریافت اعلانات خود را فعال کرده اند میباشد و آگهی دهنده میتواند هر تعداد بار که لازم میداند از این بسته برای هر آگهی استفاده کند.

تایید آگهی دهنده

  1. جهت تایید آگهی دهنده لازم است از بخش پروفایل > اطلاعات پروفایل > اطلاعات هویتی را تکمیل نموده سپس از مسیر پروفایل > اطلاعات پروفایل > احراز هویت مدارک مورد نظر را بارگذاری کنید.
  2. در صورتی که کاربر آگهی دهنده نماینده میباشد الزامیست که برگه قرارداد همکاری نماینده را از قسمت احراز هویت دانلود نموده و پس از تکمیل اطلاعات و امضای آن تصویر برگه را بارگذاری کند.
  3. جهت بررسی مدارک آگهی دهنده و تایید ایشان مبلغ ۱،۸۰۰،۰۰۰ ریال (به حروف یک میلیون و هشتصد هزار ریال) کارمزد ملکبا میباشد که صورت حساب آن پس از ایجاد اولین آگهی توسط کاربر برای ایشان صادر خواهد شد و در بخش پروفایل > کیف پول > صورت حساب‌های من قابل پرداخت میباشد.
  4. کاربر آگهی دهنده تایید شده در ملکبا این امکان را خواهد داشت که در طول هر ماه ۳ آگهی رایگان منتشر کند.

جستجوی آگهی

  1. تمامی کاربران پلتفرم ملکبا و بازدید کنندگان سایت ملکبا میتوانند جهت جستجوی آگهی ها امکان فیلتر کردن آگهی ها بر اساس نوع آگهی اعم از فروش، اجاره و اجاره کوتاه مدت، نوع ملک اعم از آپارتمان، ویلا و باغچه، زمین، کلنگی و دیگر موارد اینچنین، شهر و استان، مبلغ، متراژ و موارد دیگر در بخش خیابان پلتفرم ملکبا مهیا شده است استفاده کنند.
  2. جزئیات آگهی ها در پلتفرم ملکبا به صورت بهینه شده برای موتورهای جستجو همچون گوگل، بینگ و یاهو طبق استانداردهای تعریف شده از سایت schema.org منتشر خواهد شد و قابل نمایش در سرچ گوگل میباشد.

ارتباط با مالک

  1. در صورتی که آگهی توسط مالک ثبت شده باشد متقاضی جهت ارتباط با ایشان میتواند از طریق پیام درون پلتفرم ملکبا و یا تماس با مالک اقدام کند.
  2. در صورتی که آگهی توسط نماینده، مشاور املاک و یا مستاجر ملک ثبت شده باشد متقاضی جهت ارتباط با مالک لازم است از طریق ایشان اقدام به عمل آورد.

ارتباط با نماینده

  1. در صورتی که آگهی توسط نماینده ثبت شده باشد متقاضی جهت ارتباط با ایشان میتواند از طریق پیام درون پلتفرم ملکبا و یا تماس با نماینده اقدام کند.
  2. در صورتی که آگهی توسط مالک ثبت گردد و نماینده برای آگهی مشخص شود امکان برقراری ارتباط از طریق پیام درون پلتفرم با مالک و نماینده برای متقاضی میسر میباشد.
  3. در صورتی که آگهی توسط مستاجر ثبت گردد ایشان به عنوان نماینده آگهی تعریف خواهد شد.

ارتباط با متقاضی

  1. ارتباط با متقاضی به صورت کاملا یک طرفه از جانب متقاضی با مالک و یا نماینده برقرار خواهد شد و در صورتی که کاربر متقاضی به صورت پیام درون پلتفرم با مالک و یا نماینده مرتبط شود پس از آن امکان ارسال پیام از طریق پلتفرم ملکبا توسط مالک و یا نماینده به متقاضی میسر خواهد بود.

پشتیبانی

  1. درخواست پشتیبانی نرم افزاری در صورت بروز خطا در هر یک از فرآیندها که توسط کاربر انجام میشود برای تمامی کاربران به صورت رایگان امکان پذیر میباشد.
  2. هنگام ایجاد آگهی به منظور هدایت آگهی دهنده به تایید تایید و انتشار آگهی به صورت سیستمی و اتوماتیک یک درخواست پشتیبانی ثبت و پیام‌هایی در هر مرحله از فرایند تکمیل اطلاعات از جانب کاربر به پنل ارتباط با مشتریان پلتفرم ملکبا ارسال خواهد شد.
  3. کاربران پلتفرم ملکبا برای ارتباط با تیم پشتیبانی و بررسی وضعیت و پاسخ پشتیبانان پلتفرم ملکبا میتوانید از منو دسترسی‌ ملکبا اقدام به عمل آورند.

برخورد با متخلف

  1. ارتباطات فی ما بین متقاضی و مالک آگهی درون و یا خارج از پلتفرم ملکبا الزام به رعایت ادب و احترام میباشد و در صورت گزارش هریک از طرفین مبنی بر بی احترامی طرف دوم در صورت اثبات حساب کاربری شخص متخلف مسدود خواهد شد.
  2. ارتباطات فی ما بین متقاضی و نماینده آگهی درون و یا خارج از پلتفرم ملکبا الزام به رعایت ادب و احترام میباشد و در صورت گزارش هریک از طرفین مبنی بر بی احترامی طرف دوم در صورت اثبات حساب کاربری شخص متخلف مسدود خواهد شد.
  3. ارتباطات فی ما بین کاربر با پشتیبانان پلتفرم ملکبا درون و یا خارج از پلتفرم ملکبا الزام به رعایت ادب و احترام میباشد و در صورت مشاهده هرگونه بی احترامی از طرف کاربر حساب کاربری ایشان مسدود خواهد شد.
  4. در صورت مشاهده تخلف از قوانین انتشار آگهی در پلتفرم ملکبا آگهی از وضعیت تایید شده به گزارش شده تغییر کرده و در پلتفرم ملکبا قابل نمایش نخواهد بود.

رفع مسئولیت‌های ملکبا

  1. پلتفرم ملکبا هیچ گونه مسئولیتی در خصوص ارتباطات فی ما بین متقاضی و آگهی دهنده اعم از کلاه‌برداری، اقدامات غیر اخلاقی، اقدامات غیر قانونی و موارد اینچنین که خارج از پلتفرم ملکبا انجام شود را نخواهد داشت.
  2. پلتفرم ملکبا با امکان ارائه خدمات توسط ماهرین این مهم را فراهم کرده که ساکنین بتوانند از خدمات ماهرین استفاده کنند. لازم به ذکر است پلتفرم ملکبا هیچ گونه مسئولیتی در موارد ارتباطات بین ساکنین و ماهرین که خارج از پلتفرم ملکبا انجام شود را نخواهد داشت.
  3. پلتفرم ملکبا هیچگونه مسئولیتی در خصوص باز پرداخت موجودی کیف پول و استفاده از اعتبارات بسته های خریداری شده توسط کاربر مسدود شده نخواهد داشت.
  4. پلتفرم ملکبا هیچ گونه مسئولیتی در خصوص پرداخت و رفع امور حکومتی از جمله مالیات/بیمه/عوارض و … در مورد معامله فی ما بین متقاضی و آگهی دهنده را نخواهد داشت.