وظایف مدیر ساختمان چیست؟

مدیرساختمان با پذیرش قوانینی که در قرارداد بین ساکنین ، مالکین و مدیران ساختمان بسته میشود قطعا مسئولیت هایی خواهد داشت. در زیر به مهم ترین این موارد اشاره شده:

  • توجه و رسیدگی به ساکنین ساختمان
  • توجه و رسیدگی به نقل و انتقالات ساختمان
  • توجه و رسیدگی به خدمات تاسیساتی ساختمان
  • توجه و رسیدگی به گردش مالی ساختمان
  • توجه و رسیدگی به واحدها
  • شناسایی تمام پرسنل ساختمان (اعم از نگهبان، تاسیسات، باغبان، نظافتچی، کارگر ساده، بنا و …) به ساکنین ساختمان

آيا مدیریت ساختمان یک شغل است؟

بله. مدیریت ساختمان یکی از مشاغل پردرآمد و ساده است که با توجه به مسئولیت های که میپذیرد امکان دریافت حقوق به صورت قراردادی مشخص با تمامی ساکنان ساختمانی که مسئول رسیدگی به آن است دریافت میکند.

چگونه میشود مدیرساختمان شد؟

هر فردی میتواند مسئولیت رسیدگی به امور یک و یا چندین ساختمان را در اختیار داشته باشد. در صورتی که توانایی به عهده گیری این میزان مسئولیت ملکی را داشته باشد. 

سابقه فعالیت مدیرساختمان در این زمینه و یا سابقه اجرایی خدمات تاسیساتی نقش زیادی در ایجاد اعتماد برای فعالیت مدیرساختمان در ساختمان را دارد.

در صورتی که توانایی انجام امور تاسیساتی مختلف نظیر (سفید کاری، کاغذ دیواری، لوله کشی، برق کاری، کلید سازی، آتش نشانی، کابینت ساز و مشاغل مشابه) را دارید و میتوانید این خدمات را در کنار مدیریت ساختمان ارائه دهید جهت تکمیل پروفایل خود اقدام کنید تا بتوانید از این راه کسب درآمد داشته باشد.

(اینفوگرافیک ثبت و تکمیل اطلاعات)

(لینک به ثبت نام نیرو خدماتی)

حقوق مدیر ساختمان چقدر است؟

حقوق مدیران ساختمان متناسب با فعالیت هایی که در جهت بهبود اوضاع ساختمان انجام میدهد از صندوق ساختمان حقوقی را بر اساس قرارداد بسته شده با مالکین و ساکنین دریافت میکند. این پرداخت حقوق از صندوق ساختمان انجام میشود. ضمن اینکه داشتن یک مدیرساختمان برای ساختمان جزو ارزش‌های افزوده برای ساختمان میباشد. قطعا رسیدگی یک فرد برای انجام امور مربوط به ساختمان امری الزامی در جهت حفظ و نگهداری ساختمان میباشد.

(لینک به ثبت نام مدیران ساختمان)

درآمد مدیرساختمان  و محاسبه حقوق و نحوه برداشته آن

درآمد هر مدیرساختمان میتواند کاملا متفاوت باشد چرا که میزان رسیدگی و فعالیت‌هایی یک مدیرساختمان به تعداد ساختمان‌ها، واحدها، تعداد پارکنیگ، تعداد ساکنین ساختمان، تعداد تردد وسایل نقلیه در طول ماه و خیلی از موارد دیگر مربوط است که به صورت قراردادی فی ما بین مالکین، ساکنین و مدیرساختمان بسته میشود.

(اینفوگرافیک تسویه حساب و نحوه برداشت حقوق مدیرساختمان)

نحوه تغییر مدیر ساختمان در پلتفرم مدیریت ساختمان ملکبا

در صورتی که ساکنین ساختمان و یا مدیرساختمان قصد داشته باشند مسئولیت مدیریت ساختمان را به شخصی دیگر واگذار کنند میتوانند بعد از ایجاد نظرسنجی و این پروسه را به اطلاع تمام ساکنین گذاشته و بعد از مشخص شدن نتیجه مدیریت ساختمان میتواند مسئولیت خود را به شخصی دیگر واگذار کند.

(ویدیو آموزش تغییر مدیرساختمان)

(مشاوره رایگان به مدیران ساختمان)