خرید خانه در کشورهای خارجی 

از زمان پیدایش تمدن های انسانی، امر سکونت و تامین منزلگاه، یکی از امور بسیار حیاتی و مهم بشریت بوده است. این مسئله، در عصر حاضر نیز، به جرات، یکی از اصلی ترین مسئله افراد مختلف به شمار می رود. در مطالب پیشین، در خصوص بحث های مختلف و جوانب گوناگون خانه و ملک، در ملکبا صحبت کردیم. حال می خواهیم به مسئله خرید خانه در کشورهای خارجی بپردازیم. 

همانگونه که برای ما ایرانیان، امر خرید مسکن اهمیت دارد، خرید خانه در خارج نیز برای شهروندان کشورهای دیگر مهم است. البته تفاوت های مختلفی نیز در این میان وجود دارد. تفاوت هایی مانند قیمت خانه در خارج، حمایت های دولتی از شهروندان، نحوه پرداخت مبلغ مسکن، بحث مالکیت و … از این دست مسائل، محسوب می شوند.  

در این مطلب می کوشیم تا جوانب مختلف امر خرید مسکن در خارج را برای شما کاربران گرامی بررسی کنیم. با ملکبا همراه باشید. 

خرید مسکن
خرید مسکن

فهرست 

قیمت خرید خانه در خارج از کشور 

قیمت خانه در کشورهای خارجی، همانطور که انتظار می رود، به صورت منطقه ای و محلی، متفاوت است. عواملی زیادی در بحث تعیین قیمت خانه و ملک اثرگذار هستند. عمده این عوامل، در کشورها و نواحی مختلف دنیا مشترک می باشند. به طور مثال، امنیت و خدمات رفاهی یک ناحیه، در هر قسمت از جهان که باشد، روی قیمت ملک، اثر افزایشی خواهد گذاشت. و بالعکس این مسئله هم صحیح است. به این معنا که در هر کجا، خدمات و امکانات رفاهی کمتری وجود داشته باشد، قیمت املاک نیز کمتر می باشد. 

می توان به طور نسبی گفت که قیمت خرید خانه در خارج، در کشورهای جهان اول، با سرانه درآمد افراد، تناسب دارد. به طوری که اشخاص می توانند در صورتی که شغل مناسب و حتی متوسطی داشته باشند، منزل مناسبی برای خود تهیه کنند. البته این مسئله بدان معنا نیست که همه افراد این توانایی را دارند. اما عموما خرید خانه برایشان امری قابل دستیابی است. به خصوص که روش های مختلفی مانند امور حمایتی دولتی، وام های بانکی بدون بهره، پرداخت اقساط طولانی مدت و … این مسئله را برایشان آسان تر می کند. 

اصلی ترین نکات امنیت مجتمع های مسکونی
نرم افزار ساختمان

در کشورهای توسعه نیافته یا اصطلاحا جهان سومی، عموما قیمت خانه، خارج از توان عموم مردم است. یعنی یک فرد، با یک شغل عادی و درآمد متوسط، برای خرید خانه، دشواری های بسیار زیادی را متحمل می شود. به خصوص اینکه در این کشورها، عموما تورم اقتصادی به صورت مدام در حال افزایش است. این مسئله، خرید خانه را برای آن ها دشوار تر می کند. 

در مجموع، طبیعی است که نمی توان عدد مشخصی را برای خرید منزل در خارج معین نمود. زیرا همانگونه که گفته شد، عوامل زیادی در نحوه محاسبه ارزش ملک، موثر هستند. 

شرایط خرید خانه در خارج از کشور
قیمت خرید مسکن

قوانین خرید خانه در خارج از کشور 

طبیعتا هر کشوری برای امر معاملات خود، قوانین و مقررات مخصوصی را تدوین کرده است. در بعضی از این کشورها، قوانین کمتر و آسان تر و در برخی از آن ها، مقررات سخت تری برای خرید خانه در خارج، وضع شده است. البته اصول اولیه ای مانند پرداخت مبلغ خانه، مالکیت خریدار و … در تمام جهان، مشترک می باشد. اما هر دولتی بنا بر صلاحدید قوانین داخلی، چهارچوب هایی را مقرر کرده است. به صورت خلاصه، در ادامه، به چند مورد از آن ها اشاره می کنیم. 

  • در برخی از کشورها، برای خرید خانه، خریدار باید حتما با وکیل ویژه املاک، امر معامله را انجام دهد. در واقع یک شخص به تنهایی و بدون حضور وکیل ملکی، امکان انجام معامله را ندارد. 
  • اکثر کشورها برای جلوگیری از هرگونه کلاهبرداری و زیان های احتمالی طرفین، تمام روند معامله را به صورت رسمی و از مبادی دولتی انجام می دهند. به طوری که از ابتدای اقدام به خرید، تا انتهای معامله، باید ثبت و ضبط گردد. 
  • عمده کشورها مقرراتی دارند که خریدار باید سن قانونی 18 سال را داشته باشد. در غیر این صورت، فردی که به عنوان “والد” یا “ولی” وی می باشد، به صورت نماینده موقت از سوی او، طرف حساب منظور می گردد. 
  • عموما در صورتی که برای خرید خانه در خارج، از وام های بانکی استفاده کنید، سند خانه در رهن بانک به صورت امانت باقی خواهد ماند. این امر به عنوان تضمینی جهت تسویه اقساط بانکی می باشد. 
  • برخی کشورها، برای مهاجرین و افراد خارجی، محدودیت هایی را جهت خرید خانه در نظر می گیرند. به عنوان مثال، مهاجر جدید باید دارای اقامت این کشور باشد؛ یا حداقل 5 سال در کشور مد نظر سکونت داشته باشد. البته این قوانین بسته به عوامل مختلف، متغییر هستند. 
قوانین خرید مسکن
قوانین خرید مسکن

شرایط وام خانه در خارج از کشور  

با توجه به تقاضای زیاد مسکن، نسبت به سایر کالاهای مورد معامله، در اکثر کشورها، وام های مخصوصی برای این امر در نظر گرفته می شود. اغلب اوقات، متولی این وام ها، بانک ها و موسسات مالی هستند. هر بانکی هم موظف است، با توجه به قوانین کشور و مقررات داخل سازمانی، اقدام به پرداخت وام به متقاضی نماید. اصلی ترین شریط اعطای وام به افراد، اقامت ایشان در کشور مورد نظر می باشد. بدین معنا که اگر فرد، تبعه کشور دیگری باشد، امکان دریافت وام را از بانک های آنجا ندارد. بنابراین وام به افرادی تعلق می گیرد که یا از ابتدا در آن کشور، متولد و سکونت داشته اند، یا امور لازم را برای دریافت حق شهروندی آنجا انجام داده اند. 

خود وام بانکی هم عموما سودهای بسیار کمی دارد. در صورتی که افراد برای خرید مسکن، وام و تسهیلات دریافت کنند، این وام با سود صفر یا بسیار ناچیز به آن ها پرداخت می شود. همچنین مدت زمان بازپرداخت وام هم، طولانی است. به طوری که برای تسویه اقساط، شاید بیشتر از 10 سال زمان طی شود. البته این امر، به عوامل مختلفی مانند قیمت خرید خانه در خارج، علت خرید، سرمایه گذاری در ملک و مستغلات و … هم بستگی دارد. 

در بعضی از کشورها، وام بانکی گاهی تا 70 الی 90 درصد مبلغ خانه را در بر می گیرد. در واقع شهروندان، با پرداخت مبالغ کمی، امکان خرید مسکن در خارج را پیدا می کنند. همانطور که گفته شد، عوامل زیادی هم در این امر دخیل هستند. برخی از این عوامل مانند میزان بدهی های فرد وام گیرنده، سرانه درآمد وی، تضمین های مختلف و … در این مسئله اثرگذار هستند. 

شرایط دریافت وام
شرایط دریافت وام

قیمت خانه در اروپا  

همانطور که گفتیم، قیمت خانه در کشورهای دیگر هم به مسائل مختلفی بستگی دارد. موقعیت جغرافیایی ملک، امکانات و خدمات رفاهی، متراژ و موارد بسیار دیگری، در این امر دخیل هستند. بنابراین برای خرید خانه در اروپا یا سایر نقاط جهان، نمی توان قیمت دقیقی را اعلام نمود. افراد ساکن آن کشورها، یا مهاجرین، با توجه به مقدار نقدینگی، سطح توانایی مالی و شهر مورد نظر، خانه مناسب را برای خودشان انتخاب و معامله می کنند. همچنین برای خرید خانه در خارج مانند اروپا، باید به قوانین و مقررات آن کشور هم توجه کرد. 

در ادامه به قیمت متوسط برخی از کشورهای اروپایی اشاره می کنیم. بدیهی است که این قیمت ها به صورت متوسط می باشد و تحت عوامل مختلفی، امکان تغییر آن وجود دارد. همچنین این اعداد، در زمان نگارش این محتوا عنوان شده اند. 

  • قیمت خانه در آلمان به صورت متوسط، به ازای هر متر مربع، بین 2000 تا 5000 یورو برآورد می شود. بنابراین برای یک آپارتمان کوچک، حدود 70 تا 85 هزار یورو سرمایه نیاز است. قیمت خانه در شهرهای مونیخ و برلین، گران تر از سایر نقاط آلمان می باشد. 
  • در کشور سوئیس، که یکی از مقاصد اصلی مهاجرین محسوب می شود، قیمت هر متر مربع، حدود 12 هراز یورو است. 
  • متوسط قیمت هر متر مربع خانه در کشور اسپانیا، 4500 یورو است. 
  • انگلیس، به عنوان دومین کشور گران قیمت اروپایی برای خرید خانه است. قیمت هر متر مربع خانه در این کشور، حدود 21.000 هراز یورو می باشد. 
  • موناکو به عنوان یکی از کشورهای پر طرفدار گردشگران و ثروتمندان، با قیمت متوسط هر مربع 40.000 یورو، گران قیمت ترین خانه های اروپا را دارد. 
قیمت مسکن در اروپا
قیمت مسکن در اروپا

قیمت خانه در آمریکا 

کشور آمریکا به عنوان یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان، جمعیتی حدود 330 میلیون نفر را در خود جای داده است. قیمت خانه در آمریکا هم مانند خرید خانه در خارج کشورهای مختلف، تابع مسائل گوناگونی است. برخی از شهرها و ایالت های آمریکا، قیمت کمتر و برخی دیگر از آنها قیمت های بالاتری دارد. به عنوان مثال، نیویورک و سان فرانسیسکو، از گران ترین شهرهای آمریکا و البته جهان هستند. منظور ما از گران، هزینه های زندگی در این شهرها است. بدیهی است، حضور ثروتمندان و شرکت های و نهادهای مالی و صنعتی قدرتمند در این نواحی، اثر بسیار زیادی در این امر گذاشته اند. 

در مقابل، مناطقی مانند “ال پاسو” و “ویچیتا” به عنوان دو شهر از ارزان ترین شهرهای آمریکا، قیمت خانه ارزان تری را هم دارند. با توجه به گستردگی جغرافیایی کشور آمریکا، تنوع قیمتی زیادی در این کشور وجود دارد. به طوری که گران ترین و ارزان ترین مناطق آن، فاصله بسیار زیادی از نظر مالی دارند. 

در ادامه به قیمت خانه در چند ایالت آمریکا اشاره می کنیم. بدیهی است که این اعداد به صورت متوسط و در زمان نگارش محتوا ذکر می شوند. 

  • قیمت حدودی یک خانه معمولی متوسط در آتلانتا، 142.000 دلار  
  • قیمت حدودی یک خانه معمولی سن انتونیو، 170.000 دلار 
  • قیمت حدودی یک خانه معمولی متوسط در پرتلند 254.000 دلار  
  • قیمت حدودی یک خانه معمولی سیاتل، 344.000 دلار 
  • قیمت حدودی یک خانه معمولی متوسط در نیویورک 450.000 دلار  
  • قیمت حدودی یک خانه معمولی سان فرانسیسکو 550.000 دلار 
قیمت مسکن در آمریکا
قیمت مسکن در آمریکا

قیمت خانه در کانادا  

برای خرید خانه در کانادا، عوامل زیادی در تعیین قیمت آن نقش دارند. در واقع کانادا، به عنوان یکی از قطب های مهاجرت افراد، از اهمیت زیادی برای خرید خانه در خارج برخوردار است. همانند سایر نقاط جهان، متغیرهای زیادی برای تعیین قیمت خانه اثرگذار هستند. عواملی مانند هزینه های حقوقی انتقال ملک، منطقه جغرافیایی، قوانین مالیاتی ایالت مورد نظر و … از این نوع متغیرها هستند. در ادامه به متوسط قیمت خانه در کانادا، در زمان نگارش این محتوا اشاره می کنیم. 

  • متوسط قیمت یک خانه در تورنتو 828.000 دلار 
  • متوسط قیمت یک خانه در ونکوور 1.640.000 دلار 
  • متوسط قیمت یک خانه در مونترال 500.000 دلار 
قیمت مسکن در کانادا
قیمت مسکن در کانادا

حمایت های دولتی از شهروندان برای خرید خانه 

با در نظر گرفتن مبلغ زیادی که برای خرید خانه در خارج و البته تمام جهان باید انجام داد، نقش دولت در این زمینه اهمیت زیادی دارد. در واقع اکثر کشورهای جهان، برای حمایت از افراد به هنگام خرید مسکن، طرح ها و بسته های حمایتی ویژه ای در نظر گرفته اند. وام ها و تسهیلات بانکی، از این نوع حمایت های محسوب می شوند. همچنین سود صفر یا بسیار کم تسهیلات و امکان بازپرداخت در زمان طولانی هم، مشوق خریداران خانه می باشد. 

در کشور خودمان ایران نیز، بانک مسکن این امر را بر عهده دارد. البته برای دریافت تسهیلات از این بانک، شرایط و مقررات مختلفی وجود دارد که برای دریافت وام باید آن ها را مد نظر قرار داد. 

{ در ادامه بخوانید: همه چیز در مورد شغل مشاور املاک و همه چیز در مورد قوانین آپارتمان نشینی و سکونت در آپارتمان و تعریف دقیق مدیریت املاک و مستغلات }

حمایت دولت برای خرید مسکن
حمایت دولت برای خرید مسکن

پلتفرم های خرید خانه در کشورهای خارجی 

در حال حاضر وب سایت ها و اپلیکیشن های مختلفی برای امور روزانه ما انسان ها در حال فعالیت هستند. پلتفرم های خرید و اجاره مسکن هم یکی از این بسترهای آنلاین برای جستجو و خرید خانه در خارج و همچنین در کشور خودمان محسوب می شود. این وب سایت ها یا اپلیکیشن ها، به عنوان بانک فایل های ملکی به کاربران خدمات ارائه می دهند. به عنوان مثال، وب سایت realtor.ca ، برای خرید و فروش مسکن در کانادا در حال فعالیت می باشد. یا پلتفرم rightmove.co.uk که در بریتانیا، مرجع ملکی این منطقه می باشد. 

در کشور خودمان نیز، پلتفرم مدیریت املاک ملکبا، برای کاربران گرامی توسعه داده شده است. این اپلیکیشن برای مدیریت ملک و مستغلات، در اختیار مردم قرار گرفته و دارای قابلیت هایی نظیر مدیریت شارژ و امور مالی ساختمان، نظرسنجی های آنلاین بین ساکنین، جلسات آنلاین ساختمان و ویژگی های زیاد دیگری می باشد. همچنین بخش مهمی از این پلتفرم برای امر آگهی های ملکی، در اختیار عموم افراد است. برای استفاده از این اپلیکیشن، می توانید به صفحه اصلی پلفترم مراجعه نمایید. 

خرید خانه در کشورهای خارجی چگونه است؟

خرید خانه در خارج نیز برای شهروندان کشورهای دیگر مهم است. البته تفاوت های مختلفی نیز در این میان وجود دارد. تفاوت هایی مانند قیمت خانه در خارج، حمایت های دولتی از شهروندان، نحوه پرداخت مبلغ مسکن، بحث مالکیت و … از این دست مسائل، محسوب می شوند.

قیمت خرید خانه در خارج از کشور چگونه است؟

قیمت خانه در کشورهای خارجی، همانطور که انتظار می رود، به صورت منطقه ای و محلی، متفاوت است. عواملی زیادی در بحث تعیین قیمت خانه و ملک اثرگذار هستند. عمده این عوامل، در کشورها و نواحی مختلف دنیا مشترک می باشند. به طور مثال، امنیت و خدمات رفاهی یک ناحیه، در هر قسمت از جهان که باشد، روی قیمت ملک، اثر افزایشی خواهد گذاشت. و بالعکس این مسئله هم صحیح است. به این معنا که در هر کجا، خدمات و امکانات رفاهی کمتری وجود داشته باشد، قیمت املاک نیز کمتر می باشد. 

قوانین خرید خانه در خارج از کشور چگونه است؟

طبیعتا هر کشوری برای امر معاملات خود، قوانین و مقررات مخصوصی را تدوین کرده است. در بعضی از این کشورها، قوانین کمتر و آسان تر و در برخی از آن ها، مقررات سخت تری برای خرید خانه در خارج، وضع شده است. البته اصول اولیه ای مانند پرداخت مبلغ خانه، مالکیت خریدار و … در تمام جهان، مشترک می باشد. اما هر دولتی بنا بر صلاحدید قوانین داخلی، چهارچوب هایی را مقرر کرده است.